Nejlepší knihy roku 2015

neděle, ledna 03, 2016

Rok 2016 je opravdu tady, i když je to stále trochu zvláštní, nicméně dneska je na řadě článek Nejlepší knihy roku 2015. Původně jsem měla v plánu udělat dvě části. V první bych vám ukázala nejlepší knihy, které v roce 2015 vyšly a v druhé nejlepší knihy, které jsem v roce 2015 sice četla, ale vyšly dřív. Nakonec jsem se ale rozhodla dát to vše dohromady. No a teď už můžeme přejít rovnou k článku.

Za rok 2015 jsem toho přečetla opravdu málo, jen 36 knih. Pokud byste chtěli vědět, jaké všechny jsem přečetla, zde najdete seznam. Musím ale říct, že i když jich je tak málo, byla jich opravdu spousta skvělých. Celkem jsem za rok objevila 14 naprosto úžasných knih, které tady teď uvidíte. Řekla bych, že by možná bylo zajímavější, kdybych to seřadila podle míst, ale opravdu jsem se nemohla rozhodnout jaká kniha je lepší, všechny jsou úžasné a tak jsem se seřadit opravdu nedokázala. Takže tu teď uvidíte 14 nejlepších knih, které jsem tento rok přečetla. A ještě bych znovu ráda podotkla, že knihy nejsou nijak seřazeny.

Začala bych asi knihou Asylum od spisovatelky Madeileine Roux. Tahle kniha sice nebyla dokonalá, já ji hodnotila 4/5, ale přesto mám pocit, že tu musí být. Na horory opravdu moc nejsem, abych řekla pravdu, ale tahle kniha byla naprosto skvělá právě proto, že to téměr jako horor ani nebylo. Tedy, mělo to hororové prvky, ale zdaleka to nebylo tak strašidelné, jak byste mohli čekat vzhledem k obálce, nebo kvůli upozornění, že je to kniha pro čtenáře od šestnácti let. Většina lidí tohle vidí jako minus, ale pro mě to je naopak plus. Co se mi líbilo ale nejvíce byl styl psaní, protože to bylo opravdu neuvěřitelně čtivé. Postavy byly sympatické a grafické zpracování knihy je jednoduše dokonalé. Tento rok má vyjít druhý díl, a já jsem na něj opravdu zvědavá.

Dále si tu bezpochyby zaslouží být Hledání Aljašky. Tato kniha ve mě totiž zanechala tolik pocitů a dojmů, že by bylo opravdu těžké, to všechno správně popsat. Byla čtivá, a celkově byla zkrátka skvělá. Postavy jsem si zamilovala, u knihy jsem se zasmála a došlo i na slzy. Byla to moje poslední nepřečtená Johnova kniha, a jediné, co jsem nakonec mohla říct bylo, že mě opět nezklamal a že je pro mě opravdu geniálním spisovatelem.



Jako další tu máme Islu a šťastné konce. Společně s ní by tu měla být i Lola a kluk od vedle, ale tu jsem měla půjčenou z knihovny, takže jsem ji teď nemohla vyfotit. Obě knihy jsou od Stephanie Perkins, která píše naprosto úžasně a její knihy jsou zkrátka úžasné. Isla byla pro mě dost veliká slaďárna, ale i na pár drobností, byla úžasná. Lola se mi líbila i o něco víc, ale obě knihy jsou prostě úžasné.

Je asi jasné, že sem zařadím i první díl Hunger Games. Moc jsem tomu ze začátku nevěřila, ale nakonec jsem jako první viděla film a protože mě hrozně moc nadchnul, rozhodla jsem se přečíst i knihy. Bohužel jsem nakonec přečetla jen první díl, ale byl naprosto skvělý, i když filmy se mi líbí ještě víc. Opravdu se těším, až si přečtu zbylé dvě knihy.


A máme tu další Greenovo dílo a to Papírová města. Opět naprosto skvělá kniha, protože, co jiného se o knihách od Greena také dá říct, že? Ze začátku to vypadalo opravdu dobře. Potom však následovalo několik lehce nudných stran a já nevěděla, jestli to nevzdám. A jsem tak hrozně ráda, že jsem to přečkala a četla dál, protože kniha celková byla úžasná a nejlepší byla ke konci, Rozhodně je to jedna z nejvtipnější knih, jaké jsem kdy četla, protože při čtení jsem se opravdu nasmála. A to nemluvím o postavách, které jsem si zamilovala.

Dále tu máme Mé sladké šestnácté století, tedy první díl ze stejnojmenné trilogie. Taková typická romantická knížka, ale přesto neobyčejná. Hlavní hrdinka byla skvělá, a knihu jsem měla přečtenou téměř ihned, protože byla opravdu čtivá. Také bylo skvělé prostředí, protože se to odehrávalo v minulosti a to 16. století v Itálii. Rozhodně bych to všem doporučila, protože to bylo opravdu kouzelné.


A stejně tak tu máme i druhý díl této trilogie a to Příběh dvou staletí. Na druhý díl jsem se vrhla hned po dočtení prvního, a byl naprosto úžasný, dokonce ještě lepší než ten první. Třetí už tu ale není, protože jsem ho zatím nečetla a upřímně mi připadá, že sérii mohla autorka klidně zakončit tímto dílem.

A poslední kniha Greena v tomto článku, tentokrát Příliš mnoho Kateřin. Tahle kniha se mi od něj líbila snad nejvíce. Přišla mi absolutně geniální, plná metafor, vtipů a mouder. Postavy byly jako obvykle úžasné a jsem si jistá, že jsem ji nečetla naposledy.


A teď jedna z nejočekávanějších knih tohoto roku a to závěrečný díl trilogie Selekce a to První. Já si Selekci zamilovala, je to rozhodně jedna z nejlepších sérií vůbec, nicméně se přiznám, že třetí a závěrečný díl se mi líbil úplně nejvíce. Všechny věci se vyřešily a sice to dopadlo tak jako to nejspíš každý čeká, některé věci byli přeci jen hodně nečekané. Konec byl opravdu zajímavý, takový kapku komplikovaný, což osobně pro mě bylo jedině plus. America byla v tomto díle nejpříjemnější a konec byl krásný, takže jsem byla opravdu nadšená a knihu jsem měla hned přečtenou.

Další dokonalá kniha byly Všechny malé zázraky. Nedávno jsem na ni psala recenzi, takže předpokládám, že už víte, jak moc jsem si ji zamilovala. Tohle bylo něco, co jsem zkrátka do své knihovničky potřebovala a co jsem si přečíst musela. Bylo to opravdu krásné, kniha mě rozplakala i rozesmála. A mohu ji všem jedině doporučit.


Fangirl je jedna z těch úplně nejlepších knih, jaké jsem kdy četla. Hlavní hrdinku Cath jsem si zamilovala a stejně tak i Leviho. Kniha byla opravdu úžasná a přiznám se, že netuším co víc k ní říct. Prostě si to musíte přečíst. Já mám v plánu si dát v nejbližší době re-reading, protože tahle kniha byla opravdu něco.

Ostrov lhářů bylo něco neuvěřitelného. Už od první věty mi bylo jasné, že to bude dost neobvyklé a skvělé zároveň, ale co z knihy nakonec vylezlo, to mě opravdu dostalo. Řekla bych, že tahle kniha má ten nejméně čekaný závěr ze všech knih, protože to bylo opravdu, opravdu neuvěřitelné. Dost dlouho jsem se z toho vzpamatovávala a všechno mi to přijde přímo geniálně vymyšlené.


A máme tu poslední knihu a to Labyrint; Útěk. Opět jsem této sérii moc nevěřila. Nakonec jsem se podívala na film, naprosto si ho zamilovala a pak se okamžitě pustila do knihy. A nelituji toho, protože to bylo vážně skvělé. Nebylo to dokonalé, nějaké to procento bych tomu odečíst sice mohla, ale přesto mě to hrozně moc bavilo. Postavy byly dobré, nejvíce jsem si zamilovala Newta. Konec byl sice smutný, ale přímo mě nastartoval na další díl. Musím se k němu brzy dostat.



To by tedy byly všechny nejlepší knihy, které jsem za uplynulý rok přečetla. A jaké knihy byly pro vás ty nejlepší?

You Might Also Like

5 comments

  1. ~Čaué~
    Když napíšeš, že jsi přečetla málo knih 36 knih... musím čumět, protože já 36 knih přečtu tak během pěti let O.o Já miluji čtení a jako malá jsem za týden přečetla dvě knihy, ale už na to není čas...
    Já od Greena ještě nic nečetla, ale docela bych ráda ta Papírová města :)
    Hledání Aljašky by taky nebylo špatný. Pole toho co říkaly spolužačky.. ale jinak jsem nečetla ani jednu z těchto knih. Asi ti příjdu jak negramot, co se čtení týče, co? :/ :D
    Tak se měj a hodně štěstí, ať tento rok přečteš co nejvíce knih.

    OdpovědětVymazat
  2. Super článek! :)
    Začnu asi Greenem-od něho jsem četla pouze 1/2 Hvězdy Nám Nepřála (mám v plánu si to přečíst znovu) a pak ještě Aljašku,do které jsem se zamilovala.Doma mám i ostatní,ale do Papírových měst ze mi chce čím dál míň,jelikož jsem viděla film a to byl pro mě propadák :(
    Hunger Games mám celé ve čtečce,takže se těším,až se k tomu dostanu-stejně tak i k filmu,ale prvně si chci přečíst knihy a až potom film :)
    Ke konci prosince jsem přečetla Elitu a stejně jako ty jsem se do celé série Selekce zamilovala a už se moc těším na poslední díl a doufám,že u nás vyjdou všechny novely :)
    Všechny malé zázraky mám hned pod První druhé místo na mém wishlistu,tak snad se ke mně dostane brzy.
    No a Fangirl i Eleanor a Park jsem četla a jsou to moje srdcovky.Rainbow Rowell je jedna z mých nejoblíbenějších autorek :)
    I když mě to strašně štve,tak se mi Ostrov lhářů vůbec nelíbil-spíše začátek byl pro mě dokonalý,ale jak se to všechno začalo vyjasňovat,tak jsem knihu nesnášela víc a víc.Možná je to tím,že jsem to nepochopila,takže mám v plánu ji dát ještě jednu šanci a třeba mi to všechno docvakne a budu nadšená :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ooo na 1. pohled mě zaujala knížka Asylum :OO Trošku mi ten obal připomíná Sirotčinec slečny Peregrínové pro podivé děti ^^

    OdpovědětVymazat
  4. Moc nechápu, co se ti na Asylu líbilo. Je to dost odfláknuté... nejlepší jsou asi ty fotky. Tím nechci nijak zpochybnovat tvé rozhodnutí, ale zrovna u této knihy to doopravdy nechápu.
    Jednoduše miluješ všechny Greenovi knihy, že? Ale můj názor na tuhle knihu znáš... vlastně většinou je můj názor na Greenovi knihy dost negativní.
    Islu nemůžu hodnostit, ale už na mě čeká v knihovně, tak si ji snad někdy v únoru nebo v březnu přečtu :)
    Hunger Games je prostě tutovka, nemůžu nesouhlasit :)
    Papírová města je asi kromě hvězd jediná jeho kniha ze které jsem tak mírně nadšená :)
    Mé sladké šestnácté století a příběh dvou staletí... prostě dokonalost, co dodat :D
    Příliš mnoho Kateřin... to prostě bylo šíleně složitý a nezáživný... alespoň pro mě.
    Fakt si musím přečíst Elitu a První...
    U Všech malých zázraků a Fangirl se shodneme. Naprosto dokonalé knihy. Škoda, že Fangirl nemá druhý díl :(
    Ostrov lhářů jsem nečetla, takže opět nemůžu soudit.
    Labyrint je skvělý, ale přesto mi ten styl psaní přišel trošinku nudnější...
    A... vzhledem k tomu, že víš, kolik jsem toho přečetla, tak si seznam titulů najdi :D Ani j ásama z paměti nevím, co vše jsem přečetla :D

    OdpovědětVymazat
  5. Wau, mně teda nepřijde 36 knih za rok málo.. :D
    Četla jsem všechny knihy od J. Greena a všechny byly skvělé, mohla bych je číst stále dokola a dokola.. :D :)

    OdpovědětVymazat