Letní knižní výzva 2016

pondělí, června 20, 2016

Ahoj! Protože zítra začíná oficiálně léto, dnes bych vám ráda představila svou Letní knižní výzvu, zároveň tak trochu prázdninovou, protože většinu budu samozřejmě plnit o prázdninách, ale platí tedy celé léto, což je od zítra 21.6. až do 22.9. Ale tento nápad nebyl úplně můj, nýbrž s ním přišla Kristýna z blogu The Book Talk Blog. Já ti tímto opravdu moc děkuji za skvělý nápad, inspiraci a přidávám se k tobě!
Cílem je tedy přečíst co nejvíce knih, tolik, kolik bych normálně nepřečetla, protože kdy jindy můžeme číst tolik, než v létě? Nezadala jsem si toho vůbec málo, protože.. to já zkrátka nikdy nedokáži :D Nepředpokládám, že bych přečetla úplně vše, protože do toho mi ještě určitě přibudou novinky, každopádně, tohle hlavně z čeho budu vybírat a pokusím se přečíst alespoň většinu. No a třeba, když je to tady veřejně, mě to alespoň popožene!
book, summer, and read image

Dočítání sérií! 
Těžko by se mi počítalo, kolik sérií mám celkem vůbec rozečteno a jsem si jistá, že nejsem jediná. Problémem je hlavně to, že dnes snad každá druhá kniha je začátkem série a často u nás další díly zatím ani nevyšly. Ale je i několik málo sérií, které vyšly u nás kompletně a já je stále nedočetla. A právě ty se konečně pokusím dočíst. A jedna z těch sérií je Harry Potter. Ano, ano, stydím se. Přečtené jsem měla už dávno první čtyři díly, ale k ostatním jsem se zatím nedostala. Jak můžete vidět na fotce, poslední díl dokonce ani nemám doma. Každopádně se do nich toto léto konečně pustím - do pátého, šestého a sedmého dílu, tedy do Fénixova řádu, Prince dvojí krve a Relikvií smrti (které si zároveň musím pořídit!). Dále tu mám Můj ne tak sladký život, což je závěrečný díl trilogie Mé sladké šestnácté století, na který se moc těším. A nakonec zbylé dva díly Divergence a to Rezistence a Aliance. Opět zatím doma nemám Čtyřku, ale to brzy napravím a v plánu mám v létě se pustit i do něj.

Rozečítání sérií..
A jsme přesně u toho - téměř všechny mé knihy jsou součástí série. Takže, co si budeme povídat, v létě mě čeká i začínání spousty nových sérií. Na tyto se těším nejvíce, takže proč čekat a nepustit se do nich rovnou toto léto? V Levných knihách jsem ulovila Za zrcadlem, což jsem si chtěla přečíst už hrozně dlouho, takže se do toho co nejdříve s chutí pustím. Další první díl série, který si chci přečíst už celou věčnost je Loď mezi hvězdami. Mám doma rovnou celou sérii, takže pokud by mě opravdu bavila, jsem vybavena :D
Tak trochu rest už je Pod nekonečnou oblohou. Poslední dobou na ni slyším samou chválu, takže už se do ni musím také konečně pustit. Dále na mě čeká další rest a to Vampýrská akademie. Sice mám doma kompletní, ale zatím bych začala jen prvním dílem. Další, co jsem přitáhla z Levných knih, je Setkání s duchem. Na tohle téma jsem toho zatím moc nečetla, takže jsem super zvědavá.
 Velká očekávání mám na Skleněný trůn, vzhledem k tomu, že ho většina lidí miluje. Jen doufám, že mě nakonec nezklame. A nakonec se snad pustím i do Half Bad, který zní hrozně neobvykle a skvěle.

Pořádná dávka letního čtení!
K létu prostě patří letní čtení. Nedá se nic dělat. Kdy jindy je čas na romantiku a nějakou tu slaďárnu? K přečtení jich mám opravdu hodně, ale bohužel ne všechny mám doma. Ty, co doma mám si přečtu určitě. A ty zbylé vám sem napíšu a pak uvidíme, jestli je seženu v knihovně, nebo si je nakonec koupím.
Z knih co mám doma tu mám i dva resty a těmi je OTKA a Všem klukům, které jsem milovala. Nejvíc letní bude asi Amy a Roger Na cestě, na což se hrozně moc těším. A pak tu mám spíše novinky a to Proč jsme se rozešli a Láska mezi písmenky.
Co se týká knih, které si pořizovat teprve budu - ráda bych si konečně pořídila a přečetla Můj život u sousedů, Čemu jsem věřila, První láska a Léto na druhý pokus. Nad těmito knihami slintám už opravdu dlouho, a protože z nich léto přímo vyzařuje, řekla bych, že není lepší čas pro přečtení!

Green-a-thon?
Už někdy od zimy se nemohu dočkat, až si dám v létě re-reading všech knih Johna Greena. Já ho totiž absolutně zbožňuji a hrozně se těším, až si ty skvělé knihy přečtu znovu. Takže pravděpodobně mě čeká takový malý Green-a-thon, při kterém si zkrátka hned za sebou přečtu všechny Greenovky a jsem si jistá, že během dní knihy zhltnu. Navíc jsou i poměrně letní. Číst nebudu jen poslední knihu Will Grayson, Will Grayson. Tu jsem dočetla nedávno, protože to je novinka. Jako první se pustím nejspíš do Hvězdy nám nepřály, protože ty jsem četla před nejdelší dobou, hádám, že to bude něco přes dva roky a téměř jsem je zapomněla. A pak se hned pustím do Papírových měst, Příliš mnoho Kateřin a zakončím to Hledáním Aljašky.

Resty, resty, resty..
Čeká mě také několik restů, protože, těch já mám spoustu vždycky. Tentokrát je většina restů zahrnutá už v ostatní bodech, ale ten zbytek zařazuji právě sem. Potřebovala bych se pustit do ještě mnohem více restů, ale nerada bych si zadávala extrémně nesplnitelné cíle. Nejdéle ze všech mi doma leží Tahle píseň ti změní život, přesněji asi tři roky. Což je hrůza. Pak tu máme Kdybychom se neviděli, na což jsem hrozně zvědavá, tak vlastně ani nevím, proč jsem se do toho ještě nepustila. Hodně velkým restem je Železný král a naopak o něco menší rest Odpusť mi, Megan.
A nakonec i něco vysoce splnitelného a to komiks v angličtině Drama, jen taková velká oddychovka, až nebudu mít chuť číst nic jiného.

Úlovky z knihovny
A nebojte - na knihy z knihovny jsem opravdu nezapomněla. Pořádným restem je Jednou ano, dvakrát ne a Násobky sedmi. A na co se opravdu těším, je druhý díl Nočních lovců a to Jednou nohou v hrobě. Momentálně ještě sháním v knihovně následující díly, abych je měla na léto do zásoby připravené.


To by tedy byly všechny mé cíle. Na konci zveřejním takové shrnutí, kde zjistíme, kolik jsem toho zvládla. 
Máte nějaké cíle na léto vy? Co máte v plánu číst?

You Might Also Like

16 comments

  1. No páni, to ses slušně rozjela. Já raději zůstala při zemi a zvolila jsem jen osm knih, které chci mít opravdu přečtené. K tomu se samozřejmě přidají nové knihy i recenzáky. Ale těch osm bych chtěla mít z krku :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu :-D Upřímně, snažila jsem se krotit, ale zkrátka to nějak nešlo.. Ale alespoň mám třeba větší výběr, tak doufám, že přečtu alespoň polovinu :-) A tobě držím palce, ať svoje cíle splníš :-)

      Vymazat
  2. Mé sladké šestnácté století je senzační série a Harry Potter také, samozřejmě. Máš dlouhý seznam, přeji Ti, ať splníš své čtecí cíle na léto.
    Já si ani neodvažuji seznam dělat, prostě je přečtu jak budu mít čas.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-)
      To ti věřím, určitě ti přeji krásné letní čtení :-)

      Vymazat
  3. Skvělý článek a spousta skvělých knih! Budu ti držet palce, aby se ti všechny podařilo přelouskat..:D

    OdpovědětVymazat
  4. Všem klukům se ti bude líbit. Já tuto výzvu plním taky, akorát ne tedy oficiálně:).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To doufám, opravdu se na knihu totiž těším :) Tak ti držím palce! :)

      Vymazat
  5. Paráda, moc se těším na recenze a přeji, aby sis čtení pořádně užila :) Jsem moc ráda, že ses rozhodla do výzvy zapojit a především netroškařit. Tyhle megalomanské plány mám totiž nejradši :) Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc ti děkuji :) Já nikdy nedokáži troškařit, i když se opravdu snažím.. :D Tyhle plány jsou prostě nejlepší :) Snad nám oběma naše plány vyjdou :)

      Vymazat
  6. Parádní článek, taky jsem se spolu s Týnou zapojila, tak jsem moc zvědavá, jak se nám povede :)
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to máš tedy co dělat! Ale já to mám podobné neboj :D Určitě pak přidej článek, co jsi vlastně přečetla a tak ;)

    OdpovědětVymazat
  8. Páni a páni. Nikdy jsi si nedala takhle vysoký cíl... ale vzhledem k tomu, kolik si toho přečetla od začátku roku, tak si myslím, že bys to teoreticky mohla zvládnout. A já? No já si radši nic neplánuji, znáš mě :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, upřímně si nemyslím, že stihnu úplně všechny knihy, protože do toho budou nějaké ty novinky, které si (jak se znám) zase okamžitě koupím nebo možná nějaké recenzáky.. No takže k tomu určitě ještě spousta přibude, takže jen doufám, že přečtu alespoň polovinu těchto knih a hlavně ty největší resty.
      Tak ty v létě čteš super rychle, takže.. ti přeju krásné čtení a hodně štěstí :D

      Vymazat
  9. Určitě to dáš :) No čtu super rychle, když mám náladu a kočka mi nezabírá postel :D A momentálně ji zabírá :D

    OdpovědětVymazat