Knižní očekávání #2

pondělí, září 12, 2016

Svá knižní očekávání na tento rok jsem psala už na úplném začátku roku. Dnes přidávám druhý díl, protože se samozřejmě na seznam knih, které letos vyjdou přidala další spousta zajímavých kousků a já se na ně opravdu těším. Tak se pojďme podívat, jaké to jsou. Jsem si ale jistá, že další knihy, u kterých data vydání zatím nejsou známá, se určitě zase objeví, takže pravděpodobně můžete očekávat i třetí díl těchto článků. Doufám, že třeba nalákám na knihy i Vás :)

Původně jsem tuto knihu vůbec neměla v plánu, hlavně proto, že pohádku Tisíc a jedna noc jsem nikdy moc neměla v oblibě. Obálka je ale nádherná, hodnocení poměrně vysoké a já jednoduše zbožňuji re-tellingy. Takže nakonec jsem se přeci jen rozhodla, že mi kniha nesmí ujít! :D

Vychází: září 2016
Anotace: V zemi Chorásán si násilnický kalif Chálid každou noc bere novou dívku a za každého rozbřesku ji nechává oběsit na hedvábném provazu. Když se šestnáctiletá Šíva stane jeho obětí, rozhodne se její nejlepší přítelkyně Šeherezáda, že se pomstí, a dobrovolně se stane jeho další ženou. Šeherezáda je nejen odhodlaná zůstat naživu, ale ukončit hrůzovládu kalifa jednou provždy. V tomto napínavém převyprávění Tisíce a jedné noci okouzluje Šeherezáda noc za nocí kalifa svými příběhy, a získává tak další dny života. Ale jestli je Chálid doopravdy takové monstrum, jak je potom možné, že se do něj Šeherezáda zamiluje? A znamená v tomto světě plném tajemství láska vůbec něco?

Předpokládám, že tohle je pro fanoušky Harryho Pottera nutnost a já tomu nemám jinak. Ačkoliv se knihy trochu bojím vzhledem k rozporuplným názorům, i tak se ji nemohu dočkat.

Vychází: 24.9.2016
Anotace: Harry Potter to nikdy neměl snadné a teď, jako přepracovaný zaměstnanec Ministerstva kouzel, manžel a otec tří školáků, to má ještě těžší. Potýká se s minulostí, která nechce zůstat tam, kam patří, a jeho nejmladší syn Albus se mezitím musí prát s tíhou rodinného dědictví, o které nikdy nestál. Minulost a současnost se čím dál hrozivěji prolínají a otec i syn zjišťují nepříjemnou pravdu: temnota někdy vyvěrá z nečekaných míst.

Kromě již osmého pokračování Harryho Pottera se dočkáme i dalšího ilustrovaného vydání, tentokrát druhého dílu. První díl mám ilustrovaný už dávno doma a tak mi nemůže chybět ani druhý. Hrozně moc se na něj těším a určitě plánuji re-reading s těmito krásnými ilustrovanými vydáními.

Vychází: 10.10.2016
Anotace: Když se v Zobí uličce objeví umolousaný domácí skřítek Dobby a naléhá, aby se Harry Potter za žádnou cenu nevracel do Bradavic, pojme Harry podezření, že by za tím mohl být jeho úhlavní nepřítel Draco Malfoy. Naštěstí alespoň nemusí trávit léto u strašlivých Dursleových – Ron Weasley ho vysvobodí a létajícím autem ho odveze do Doupěte. Život u Weaslových je plný magických rozptýlení, a tak Harry brzy pustí Dobbyho varování z hlavy.
Jenže zlověstná zpráva načmárané v temné chodbě mu připomene Dobbyho předpověď, že se stane něco zlého…
Jim Kay, držitel ceny Kate Greenawayové, i v druhém díle legendární kouzelnické série vyčaroval svět plný detailů, který potěší dlouholeté fanoušky i nové čtenáře.

Labyrint je další z mých srdcovek. Je mi líto, že skončil, ale i tak mám rozhodně v plánu si přečíst jeho prequel Rozkaz zabít. Jsem na to opravdu zvědavá, ale stejně si myslím, že bez těch starých dobrých postav z Labyrintu to nebude tak skvělé.

Vychází: 14.10.2016
Anotace: Prequel úspěšné sci-fi série „Labyrint“. Ještě předtím, než byl ustaven ZLOSIN, ještě předtím, než Thomas vstoupil do labyrintu, zasáhly Zemi sluneční erupce a propukla nemoc, se kterou se lidstvo dosud nesetkalo. Mark a Trina přežili erupce, ale to se ukázalo jen jako rozcvička před hrůzami, které je čekají. Nemoc, která se projevuje agresí a šílenstvím, zachvacuje postupně celý kontinent, a nikdo neví, odkud se strašlivý virus vzal. Panují pochybnosti, že v tom mohl být něčí zvrácený zájem… Mark a Trina jsou přesvědčeni, že existuje způsob, jak zachránit ty, které nemoc ještě nezničila. Jejich cesta za lékem na erupci je ale trnitá. V zdevastovaném světě má každý svou cenu, a oni by byli nejcennější jako mrtví…

Původně jsem knihu v plánu neměla, ale po přečtení české anotace jsem názor rychle změnila. Jsem na knihu opravdu zvědavá, mohu jen doufat, že se k ni dostanu po jejím vydání co nejdříve.

Vychází: 17.10.2016
Anotace: Bryn Avenová mezi Kaniny nikdy tak úplně nezapadala. Díky svým blond vlasům a modrým očím se vždy cítila jako outsider – s nečistou krví neschopná si získat respekt a postavení. Ale je odhodlaná prokázat svou loajalitu království, které miluje.
Jejím snem je stát se členkou elitní královské gardy a nic jí nesmí stát v cestě… ani city, které chová ke svému šéfovi, Ridleymu Dresdenovi. Jakýkoli vztah mezi nimi je
naprosto vyloučený, ale Bryn si nemůže pomoct. A začíná mít pocit, že i on k ní něco cítí. 
Mezitím na království někdo zaútočí – to prověří Bryninu sílu jako nikdy předtím. Konečně má příležitost konfrontovat Konstantina Blacka, zrádce, který se před pěti lety pokusil zavraždit krále. Jen Bryn ho může zastavit, ale riskne vše, jen aby ochránila království, které ji není ochotno přijmout takovou, jaká ve skutečnosti je?

Měsíční kroniky se staly mou nejoblíbenější knižní sérií a na závěrečný díl Winter čekám už snad celou věčnost. Neustále se datum vydání odkládalo, ale už to snad vypadá, že v říjnu by konečně měla vyjít a já se samozřejmě už nemůžu dočkat :)

Vychází: 31.10.2016
Anotace: Dramatický závěr Měsíčních kronik Princezna Winter má obdiv měsíčního národa pro svou vznešenost a dobré srdce, a navzdory tomu, že jí tvář hyzdí jizvy, její krása je prý ještě úchvatnější než královny Levany, její macechy. Winter svou macechu nenávidí a ví, že Levana neschvaluje její city k příteli z dětství – pohlednému palácovému strážnému Jacinovi. Ale Winter není tak slabá, jak si Levana myslí. Společně s kyborgskou mechaničkou Cinder a jejími spojenci by se jí dokonce mohlo podařit rozdmýchat povstání a zvítězit ve válce, která zuří už příliš dlouho. Dokážou Cinder, Scarlet, Cress a Winter porazit královnu Levanu a dopsat šťastné konce ke svým příběhům?

Všemi dary obdarovaná
O této knize jsem nikdy dříve neslyšela, ale anotací a recenzemi mě hodně zaujala, takže určitě si ji plánuji přečíst a uvidíme, co se z toho vyklube :)

 Vychází: říjen 2016
Anotace: Schovejte si svá tajemství tam, kde je příšery nenajdou.
Desetiletá Melanie žije spolu s dalšími dětmi na vojenské základně, kde se pod přísným dohledem vzdělává. Nadprůměrně inteligentní dívka miluje staré řecké báje a její spřízněnou duší je učitelka slečna Justineauová. Zato seržanta Parkse, který hlídá děti jako dráb, nesnáší. Stejně jako doktorku Caldwellovou. Ale bez nich to asi nejde, když je základna obklopena zpustošenou krajinou, kde stejně jako ve zbytku země vládnou hladovci — kanibalistická monstra, jež při honu za lidským masem nic nezastaví. Základna je však napadena a Melanii, slečně Justineauové, seržantu Parksovi, doktorce Caldwellové a vojínu Gallagherovi se podaří utéct. Společně se vydávají na cestu do Majáku, posledního místa v Británii, které se podařilo od nákazy zachránit. Jenže budou Melanii v Majáku chtít, když ji v blízkosti lidí popadá zoufalý hlad, jaký ještě nezažila?

You Might Also Like

14 comments

  1. Harry Potter a Winter ♡ Taky se těším :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Měla bych se přestat na články tohoto typu dívat, vždycky si z nich odnesu spoustu knih na wishlistu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem na tom stejně :D Můj seznam knih k přečtení je už tak nacpaný k prasknutí, ale na něj stejně vždycky musím vmáčknout další novinky.. :D

      Vymazat
  3. Mrazivý oheň by som si prečítala aj ja ,vyzerá to zaujímavo a má krásnu obálku :)
    Harry Potter bude už aj v slovenčine zachvíľu,takže sa veľmi teším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To tedy má :)
      To věřím, já už se také nemohu nového Harryho dočkat :)

      Vymazat
  4. Těším se určitě na HP, jak na prokleté dítě, tak na Komnatu, kterou stejně jako loni Kámen, věnuji své malé neteři pod stromeček :)
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
  5. Já samozřejmě se velmi těším na nového Harryho Pottera a pak mě láká Mrazivý oheň.

    OdpovědětVymazat
  6. Všemi dary obdarovaná mi nic neříká, ale na ostatní se určitě chystám. Nemůžu si je nechat ujít :)

    OdpovědětVymazat
  7. Na toho nového Harryho sa veľmi teším a dúfam, že ma nesklame ♥

    www.thestyletale.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  8. HP ma bohužiaľ trochu sklamal a prišlo mi to viac ako bláznivá fanfiction než skutočné pokračovanie. Ale na to má každý vlastný názor. Winter je skvelá kniha, ale mojou obľúbenou asi aj tak zostáva Cress. :)

    OdpovědětVymazat
  9. Samé parádní knížky :) Harryho jsem si objednala hned, jak ho dali do předprodeje, a teď už jen čekám, až přijde :)

    OdpovědětVymazat