měsíc s knížkou, listopad 2016

čtvrtek, prosince 01, 2016

Skoro nemohu uvěřit tomu, že konečně zase sepisuji článek. Posledních 14 dnů pro mě bylo hrozně hetických a neměla jsem čas absolutně na nic - čtení ani blog. Až teď jsem se konečně zastavila, protože jsem nastydlá, tak jsem si dala dva dny pohov. Když teď přemýšlím nad tím, že už je zase prosinec a za chvíli tu máme Vánoce, nemám ponětí, jak mohl listopad tak rychle utéct. Vlastně celý rok. Každopádně abych mluvila k tématu, dnes vám přínáším listopadové knižní shrnutí. A jak jste si asi všimli, vytvořila jsem nový cover, aby už konečně byla také nějaká změna :)

přečetla jsem
Přestože jsem na čtení měla dost málo času, jsem poměrně spokojená s tím, co jsem stihla. Celkově jsem přečetla čtyři knihy, tři kratší e-knihy a tři knihy jsem rozečetla. Celkově jsem tedy splnila 7 knih z plánovaných 8, což je pro mě skvělé.

Vzhledem k tomu, že na začátku listopadu vyšla konečně Winter, závěrečný díl jedné z mých nejoblíbenějších sérií, už na konci října jsem se pustila do re-readingu předchozích tří dílů. V listopadu jsem tedy pokračovala re-readingem Cress a po ní jsem přelouskala i Nejkrásnější. A poté konečně nastal čas Winter a upřímně.. myslím že nikdy v životě jsem ještě 800 stran během tří dnů nepřečetla a asi znovu ani nepřečtu. Ale Winter byla tak neskutečná jízda, že jsem ji odložit prostě nemohla! Dokonalé zakončení série a už teď mám chuť na další re-reading :D

  
Protože mi bylo hrozně líto, že Měsíční kroniky končí, nemohla jsem Winter dostat z hlavy a také jsem nedokázala opustit všechny ty skvělé postavy, dlouho se mi nechtělo pouštět do žádné jiné knihy. Takže jsem bohužel téměř dva týdny nic nepřečetla, ale abych ten prostor alespoň nějak vyplnila, pustila jsem se do tří povídkových e-knih od J. K. Rowling (protože na Harryho je nálada vždy) a byla jsem z nich nadšená. V některých jsem se toho tolik nového nedozvěděla, ale hrozně se mi líbil třeba Lupinův příběh. Skvělý dodatek a pěkné vrácení zpět do naše milovaného světa.

A pak jsem se konečně trochu vzpamatovala a vrátila se k odložené Půlnoční koruně, která byla také poslední knihou, kterou jsem v listopadu stihla přečíst celou. Stejně jako Skleněný trůn se ze začátku trochu táhla, ale od druhé poloviny se neuvěřitelně vylepšila a pak už jsem se nemohla odtrhnout. A ten konec? Už jsem opravdu zvědavá na další díl a konečně začínám chápat tu slávu téhle série.

rozečetla jsem
Potom jsem měla trochu krizi, protože jsem rozečetla Pasažérku, která mě prozatím vůbec nechytla a tak jsem ji zase odložila a místo toho se pustila do Mrazivého ohně. Ten je o mnoho čtivější a dostala jsem se téměř do poloviny, ale opět mi tu chybí více akce (jsem vážně hrozná :D). Každopádně potom jsem si dopřála knihu (nebo spíše scénář), na kterou jsem nehorázně těšila, obzvlášť poté co jsem dvakrát viděla film - Fantastic Beasts and Where To Find Them. Pořídila jsem si scénář v originále, protože upřímně se mi opravdu nechce čekat na překlad a když jsem byla na filmu v originále, ráda bych si stejně přečetla i scénář. Nicméně určitě uhodnete co jsem opět udělala - odložila Mrazivý oheň a místo něj se pustila právě do Fantastických zvířat. Během jednoho dne jsem slupla prvních sto stran a je to nehorázně skvělé! Takže alespoň mohu film "vidět" kolikrát denně chci :D

nové přírůstky
Listopad byl na přírůstky neobvykle bohatý a to z jediného důvodu - měla jsem narozeniny. A vzhledem k tomu, že nikdo z mé rodiny se neodvažuje vybírat mi knihu sám, zkrátka se složí na jednu mou velkou objednávku. K tomu jsem si navíc dopřála jeden dárek i sama sobě a dorazili mi dva krásné recenzáky, takže mi přibyla spousta nádherných knih ze kterých jsem nadšená.

Na začátku měsíce mi dorazili dva recenzáky, a to Pasažérka a Mrazivý oheň. Jak už víte, obě knihy mám momentálně rozečtené. Pasažérka je pro mě zatím zklamáním, ale pevně věřím, že se ještě zlepší. Mrazivý oheň je pro mě naopak překvapení, protože jsem netušila, co očekávat a dostala jsem skvěle propracovaný vymyšlený svět. Jen ta akce mi tam chybí..

A teď už se přesuneme k dárkům. Dárek, který jsem si dopřála sama (protože byl zatraceně drahý a narozeniny byly prostě dobrou záminkou), byl scénář k Fantastic Beasts. Film jsem, jak už jsem řekla, viděla rovnou dvakrát a znovu jsem se do celého toho světa i postav zamilovala. A tak jsem scénáři zkrátka neodolala.
Jediný, kdo si troufl mi koupit i nějaké to překvapení byla mamka, která mi dala Relikvie smrti. Byl to poslední díl, který mi chyběl v mé Harrypotterovské sbírce a opravdu mě tím překvapila, takže jsem byla naprosto nadšená!

A následuje velká objednávka z buxu. První tři knihy byly ve výprodeji velice levné a tak jsem jim zkrátka neodolala, protože jsem si na ně dělala zálusk už pořádně dlouho. Magie mrtvých a Magie spaluje jsou první dva díly série Kate Daniels, která mě hodně lákala a tak jsem ráda, že konečně dostanu příležitost si jí přečíst. Jen si musím přikoupit i zbylé díly. A kromě toho jsem do košíku přihodila i Můří deníky, protože jsem slyšela, že to vůbec není špatné čtení. Tak uvidíme.

Zbytek objednávky už jsem se věnovala novinkám, na které jsem se těšila nejvíce. Rozkaz zabít byla naprostá nutnost, protože Labyrint jsem si zamilovala a tak jsem na prequel už vážně zvědavá. My ostatní tu prostě žijem je kniha, kterou jsem obdivovala už asi rok zpátky v angličtině a opravdu jsem zvažovala, že si jí pořídím v angličtině. Nakonec u nás ale vyšla a já se na ní už moc těším, protože zní originálně a tak by to mohlo být konečně zase něco jiného. A protože retellingy miluju, Pomstu a rozbřesk jsem si nemohla nechat ujít. Snad bude tak dobrá, jak jsem zatím slyšela.

Poslední dva přírůstky jsou třetí a čtvrtý díl série Skleněný trůn. Druhý díl jsem právě dočetla a protože po tom závěru bez pokračování nevydržím dlouho, raději jsem si rychle objednala Dědičku ohně a pro jistotu i novinku Královna stínů. Pokud budou oba zase o něco lepší než předchozí díly, tak se mám opravdu na co těšit!


A co jste si v listopadu pořídili a přečetli Vy? :) 

You Might Also Like

11 comments

  1. Páni, tolik krásných kousků!! :o)
    Já jsem měla celý listopad jak čtecí, tak i psací krizi. Na nic jsem neměla čas, ale hlavně náladu. Do žádné knihy jsem se nemohla dostat a do čtení jsem se musela nutit :(
    Každopádně teď už se to pomalu vylepšuje, tak snad se krize přesune zase o dům dál a já budu mít pokoj :D
    Ačkoliv jsem měla naplánovanou Scarlet na listopad, nestihla jsem si. Proto bych si ji chtěla přečíst v prosinci. Ale jen tehdy, kdy na ni budu mít opravdu chuť, protože si ji chci maximálně užít :)
    O sérii Skleněný trůn prosím Ježíška, tak snad mi vyhoví:D :)
    Pomstu a Rozbřesk si chci co nejdříve pořídit a Mrazivý oheň co nejdříve přečíst :)
    Jinak Můří deníky jsou prostě dokonalé <3 Doufám, že z nich budeš stejně nadšená :)
    Měj se hezky a užij si čtení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty tvé čtecí krize znám, máš krizi a přesto přečteš deset knih :D (což ti nekonečně závidím :D)
      Tak to je dobře :) Také jsem měla od září příšernou čtecí krizi, ale zdá se, že je konečně pryč :)
      Scarlet si určitě přečti co nejdříve, protože tahle série je prostě jedna velká nekonečná dokonalost a já bych ji byla schopná číst stále dokola :D Ale souhlasím, že by sis ji měla přečíst spíš mimo krizi, abys pak neměla názor ovlivněný tou nechutí ke čtení :)
      To držím palce, protože by sis ji měla brzy přečíst :)
      V to doufám také :)
      Děkuji :)

      Vymazat
  2. Nadhera,, az mi zrak prechazi... Brala bych vsechno :-P :-D Krasne cteni

    OdpovědětVymazat
  3. Ten scénář k Fantastickým zvířatům je tak krásný, že jsem si ho dva dny zpátky taky objednala. Zrovna byl (a myslím, že stále je) na BookDepository za asi 380 korun, tak mi bylo jasné, že levněji to už asi nekoupím. :D A na to, jak jsem se nejdřív do koupě moc nehrnula, se teď nehorázně těším, až mi dorazí! :)
    Tak jestli se ti Půlnoční koruna líbila více než první díl, tak se rozhodně máš v pokračováních na co těšit! :D :)
    Kate Daniels je boží! Stoprocentně doporučuji se do ní pustit co nejdříve! Je to fakt hrozně super a já ji strašně ráda vidím zase u někoho jiného! :D :)
    My ostatní tu prostě žijem si časem také plánuji pořídit. :) Asi to české vydání nesvítí tak jako to anglické, což? :D
    Jo a rychlost, s jakou jsem sama Winter v létě přečetla, taky do teď nechápu. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ho koupila asi za 430Kč, takže ano, lepší cena už asi nebude :D Máš se na co těšit, je to opravdu úžasné :)
      Tak to jsem zvědavá :)
      To ráda slyším, že jsem udělala dobře :D Měla bych se do ní brzy pustit :)
      To asi ne :D
      Věřím :D Marissa Meyer umí prostě psát neuvěřitelně čtivě :)

      Vymazat
  4. To je hrůza! Když vidím všechny ty skvělé knížky, které si chci taky přečíst... No, trošku závidím :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu :D Takové pocity mám kvůli ostatním knižním bloggerům často :D

      Vymazat
  5. To je nádhera, jak na straně přečtených knih, tak přírůstků. Do Měsíčních kronik už se musím také pustit, stále to odkládám, ale slyším všude tolik superlativů, že už déle asi neodolám... Užij si všechny novinky a přeji krásný prosinec! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Měsíční kroniky ti mohu jedině doporučit, je to opravdu skvělá série, která stojí za přečtení :) Tobě také krásný prosinec! :)

      Vymazat
  6. Já ti tak šíleně moc závidím Fantastická zvířata... nechceš je přivést sebou až zase budeš v Klatovech? Že bych s tou nádhernou obálkou dala aspoň selfie? :D
    Jop... ty povídky už bych si měla konečně také přečíst... absolutně nestíhám, stejně jako ty :D I když mám takový dojem, žes mě možná s přečtenými knihami i předhonila, nebo jsme minimálně na stejno :D

    OdpovědětVymazat