Vánoční knižní TAG

středa, prosince 21, 2016

Protože Vánoce tu jsou, jak jistě víte, už každou chvílí a já opravdu dlouhou dobu nevyplňovala žádný TAG, dnes mám pro vás tento vánoční, který vymyslela Marky :) 

1) Stromek - Jakou knihu by sis nejvíce přál/a najít pod stromečkem?
Knihy k Vánocům si každým rokem vybírám a objednávám sama, protože nikdo z rodiny se mi knihy kupovat neodvažuje :D Raději se složí na mojí objednávku, takže mám tím pádem přehled, jaké knihy dostanu. Samozřejmě mi udělá radost každá kniha, ale asi nejvíce se těším na druhý díl ilustrovaného Harryho, protože je neskutečně nádherný. A ráda bych si rovnou stihla dát v zimě re-reading prvních dvou dílů v tomto překrásném vydaní.
Související obrázek

2) Rodina - Se kterou knižní postavou bys nejraději strávila Vánoce?
Takových postav (ehm, samozřejmě mužských) je veliká spousta. Ale jako první mě jednoznačně napadá Thorne z Měsíčních kronik. Absolutně miluju jeho humor, ironii a neustále dobrou náladu. Každopádně Vánoce bych ráda strávila vlastně s celou tou jejich partou - Cinder, Kaiem, Scarlet, Cress, Vlkem, Winter, Jacinem... Ti všichni jsou spolu tak skvělí a tak ráda bych je poznala, že si neumím představit s kým bych Vánoce slavila raději. To je tak, když vás autorka donutí se zamilovat do desítky postav během jediné série :D Ale třeba takovým Newtem Scamanderem bych také rozhodně nepohrdla :D
Výsledek obrázku pro the lunar chronicles

3) Ozdoby - Jakou knihu sis pořídil/a pouze kvůli obálce?
Přestože knihy často vybírám i podle obálek (kdo by to nedělal?), vždycky si přečtu i anotaci a její hodnocení, než si jí pořídím. Přeci jen, k čemu mi bude nádherná obálka, když kniha nebude stát za nic? Ale absolutně jedinou výjimkou byla Banka těl - Mladší. Tuším, že to bylo v roce 2013, kdy jsem se procházela po knihkupectví s tím, že si něco koupím, a zahlédla jsem tuhle novinku o které jsem absolutně nic netušila. Ale ta obálka mě tak dostala, že jsem ji skutečně vzala a koupila jen díky ní. Naštěstí kniha byla obsahově stejně skvělá, možná i lepší. Četla jsem ji dvakrát a mám velikou chuť na další re-reading :D
Výsledek obrázku pro banka těl mladší

4) Koledy - Která kniha ti vlezla do hlavy a nemohl/a jsi na ni přestat myslet?
Opět musím zmínit Měsíční kroniky. Od prvního dílu, Cinder, jsem nic moc nečekala, ale byla to tak neuvěřitelná jízda, že jsem se nestačila divit. A s každým dílem to bylo lepší a lepší, až to teď v listopadu vyvrcholilo Winter, která byla bezpochyby nejlepší z celé série a jedním slovem dokonalá. Nedokázala jsem ji pustit z ruky a když už jsem od ní přeci jen musela být násilím odtrhnuta, myšlenkami jsem byla neustále u ní.
Výsledek obrázku pro měsíční kronikyScarlet Měsíční kronikyCress Měsíční kronikyWinter Měsíční kroniky

5) Cukroví - Jaká kniha je tak sladká jako (tvé oblíbené) cukroví?
Jedna z nich je určitě Isla a šťastné konce a od té samé spisovatelky stejně tak i Lola a kluk od vedle. Já příliš slaďárny nečtu, ale tohle bylo prostě strašně krásné, roztomilé a.. no, sladké :D Stephanie Perkins s tímhle žánrem prostě umí.
Lola a kluk od vedleIsla a šťastné konce

6) Dárek - Která kniha si pro tebe nachystala největší překvapení (rozuměj plot twist)?
Knihy s naprosto neuvěřitelným plot twistem, tedy zvratem, jsem četla rovnou dvě. Tou první byl Ostrov lhářů, který jsem četla už loni. Knihu a styl, jakým byla psaná, jsem si zamilovala už od první strany, ale po odhalení celého toho tajemství jsem doslova jen zírala na stránku a měla tak trochu šok. Stejně tomu bylo u Nocte, které jsem četla někdy na jaře tohoto roku. Nocte bylo hodně temné, ale přesně tenhle styl mi hrozně sedl a to odhalení bylo stejně neuvěřitelné jako u Ostrova lhářů. Opravdu je mi líto, že podruhé už ty knihy na mě nebudou mít takový účinek, protože takových knih potřebuji víc.
Výsledek obrázku pro ostrov lhářůVýsledek obrázku pro nocte

7) Pohádky - Jaká je tvá oblíbená dětská knížka, ke které se rád/a vracíš?
Jako menší jsem měla nejraději knihy Jacqueline Wilsonové. Přečetla jsem od ní naprosto vše, co v té době vyšlo a některé knihy dokonce dvakrát i víckrát. Její knihy jsem absolutně milovala a ty, které jsem měla nejraději mám dodnes v knihovničce, protože na to ráda vzpomínám a rozhodně se jich neplánuji zbavovat. Mou nejoblíbenější byly Diamantové holky, které jsem četla čtyřikrát a pokaždé, když jsem byla nemocná. Doteď si pamatuji, jak jsem si to čtení vždy hrozně užila a zlepšilo mi náladu.
Výsledek obrázku pro diamantové holkyVýsledek obrázku pro jacqueline wilsonová knihyVýsledek obrázku pro jacqueline wilsonová knihyVýsledek obrázku pro jacqueline wilsonová knihy

8) Betlém - Kterého autora bys nejraději obdaroval/a a za co? Co bys mu daroval/a?
Tohle je hodně těžká otázka, protože takových autorů je spousty. Obdarovala bych Marissu Meyer, autorku Měsíčních kronik, za to, jak dokonalý svět a postavy stvořila. Johna Greena za to, že jeho knihy mi vždy přinesou něco nového a bezmezně mě baví. Nebo již v minulé otázce zmíněnou Jacqueline Wilson za to, že jsem se díky ní zamilovala do čtení a začala číst.

9) Sníh - Jakou knihu bys nejraději zahrabala do sněhu a už ji nevytáhla?
Pravdou je, že ačkoliv se občas najde kniha, která není příliš dobrá, nikdy jsem ji nehodnotila hůře, než dvěma hvězdami a nikdy to nebyl přímo nějaký odpad. Jediné co mě napadá jsou Princezniny deníky, které jsem se snažila minulý rok přečíst. Bylo to tak neskutečně otravné, že jsem to nevydržela a historicky poprvé knihu zaklapla už na začátku a nedočetla (a nikdy také nedočtu). Když to vezmu v poslední době, nedávno jsem dočetla třeba Mrazivý oheň, který jsem četla pořádně dlouho, protože se tam absolutně nic nedělo a občas jsem toužila knihu prostě zahodit a už se k ní nevracet. I tak jsem ale ráda, že jsem jí dočetla.
Výsledek obrázku pro princezniny deníkyMrazivý oheň

10) Zvoneček - Kterou knihu je nejlepší číst o Vánocích a proč?
Řekla bych, že o Vánocích by měl každý číst knihu, která ho nejvíc baví, klidně si dát re-reading své nejoblíbenější knihy, zkrátka aby si to čtení maximálně užil v teplu domova a s horkým čajem. Vánoce jsou určitě ideálním časem pro fantasy, takže něco z tohoto žánru, ať už klasika Harry nebo cokoliv jiného. Ale já čtu o Vánocích nejraději přímo vánoční knihy, například jsem si naprosto zamilovala Dash & Lily: Kniha přání, kterou tento rok určitě budu číst znovu nebo mám v plánu určitě i knihu Sněží, sněží.. na kterou jsem moc zvědavá.
Výsledek obrázku pro harry potter a kámen mudrců knihaVýsledek obrázku pro dash a lily kniha přáníVýsledek obrázku pro sněží sněží

You Might Also Like

6 comments

  1. Skvělý tag i tvé odpovědi :) Harryho bych si také přála k Vánocům, ty ilustrace jsou parádní :) A Nocte mě také pořádně překvapila :) Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já se tak strašně těším, až budu pokračovat v Měsíčních kronikách :D
    Každopádně s Jacqueline to mám naprosto stejně a ráda bych si její "srdcové" knihy pořídila domů. Začala jsem právě s Diamantovými holkami (které jsem také četla min. třikrát) a pokračovat jisto jistě budu s Moji sestrou Jodie (dokonalost <3) a s Pusinkou :)
    Přeji krásné Vánoce, mnoho knižních dárečků a předem i šťastný Nový rok :)

    OdpovědětVymazat
  3. Měsíční kroniky miluju, stejně tak Ostrov lhářů. Tento tag se mi fakt líbí :)

    OdpovědětVymazat
  4. Krásný tag, já si přála Harryho Pottera a prokleté dítě. Nakonec jsem dostala Harry Potter a magická místa z filmů. Obrovskou radost jsem měla :-)
    goodmoda.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Měsíční kroniky nemám ještě dočtené, ale první dva díly se mi opravdu líbily :)
    Knížky od Wilsonové jsem taky milovala. Přečetla jsem jich tak 15-20 :D Vzdušné zámky se mi nesmazatelně zapsaly do paměti, stejně jako Moje sestra Jodie, příběhy o Tracy Bakerové, Ilustrovaná máma a.... to o holce jménem Beauty, nevím, jak se jmenovala :D Snqží sněží jsem dostala minulý rok k Vánocům a nebyla špatná, ale bohužel od Greena byla asi nejhorší :/

    OdpovědětVymazat