Měsíc s knížkou, prosinec 2016 + leden 2017

neděle, února 12, 2017

Tak si to představte. Člověk si připraví měsíční shrnutí za leden, který nedávno skončil, ale pak těsně před tím, než ho zveřejní, si najednou všimne, že nikdy nenapsal a nezveřejnil měsíční shrnutí za prosinec. Ano, přesně to se stalo mě, zřejmě kvůli mé téměř měsíční neaktivitě. Bohužel mi vypadlo docela dost těchto měsíčních článků, ale než to "dohánět", rozhodla jsem se tyto dva měsíce prostě shrnout v jednom článku. A teď už se do toho můžeme pustit.

PROSINEC
Prosinec byl dost slabým měsícem co se čtení týče. Vlastně neobvykle slabým, ani si pořádně nevzpomínám, kdy jsem přečetla tak málo. Dostaly se mi totiž do ruky poměrně nudnější knihy a k tomu mě všechen ten shon kolem Vánoc zkrátka tak nějak dorazil a do čtení jsem nějak vůbec neměla chuť. S přírůstky to bylo o dost lepší - což se asi dá očekávat, vzhledem k Vánocům. I když se musím pochválit protože jsem si koupila za celý měsíc jen jednu knihu.

přečteno
Jak jsem řekla, knihy jsem přečetla pouze dvě. Na začátku měsíce jsem se pustila do Mrazivého ohně, ze kterého se vyklubalo něco, co mě absolutně nebavilo a kromě dobře vymyšleného světa jsem nenašla nic, co by se mi na knize líbilo. Oproti tomu Pasažérka byla o dost lepší, ale bohužel většina pasáží byla psána hodně zdlouhavě a tak mi čtení také trvalo poměrně dlouho. Autorka tady podle mě tak docela nevyužila skvělého potenciálu, ale přesto se mi kniha dost líbila a zanechala ve mě milý pocit.

nové přírůstky
Protože jsem fotky měla nafocené už před měsícem, teď jsem až pozdě zjistila, že jsem přírůstky nevyfotila všechny pohromadě, tak vám je mohu ukázat jen jednotlivě. Jako první jsem neodolala a koupila si Red Queen. Na tuto sérii je tolik různorodých názorů, že jsem to už dlouho neviděla. Tady si čtu, že kniha nestojí naprosto za nic, tady zase, že je naprosto skvělá. Tak jsem udělala to nejlepší, co jsem mohla - pořídila jsem si ji v angličtině. Takže i kdyby byla kniha opravdu naprosto příšerná, alespoň se tím zase ve čtení v angličtině o kousek posunu. Chytré, já vím :D

A tím také končí vše, co jsem si koupila sama a nastupují jen a pouze vánoční dárky, které jsem si ale přeci jen vybírala sama, protože nikdo z rodiny se mi netroufá vybírat knihu sám, což je rozhodně výhoda pro mě. A rozhodla jsem se zaměřit na dokončování sérií. Tak jsem si objednala Zrcadlení, tedy třetí a závěrečný díl (pokud nepočítáme povídkovou knihu) trilogie Šepotání. Jako další  jsem si vybrala závěrečný díl Hunger Games a to Sílu vzdoru. A k tomu jsem rovnou přihodila i třetí díl Kate Daniels Magie útočí, když už byl ve slevě.

Posledním dárkem, který jsem si vybrala sama bylo tohle překrásné ilustrované vydání Harryho a tentokrát už druhý díl Tajemná komnata. První jsem si pořídila před rokem hned jakmile vyšel a u druhého jsem samozřejmě také neodolala a využila Vánoc, abych si ho mohla ihned pořídit. A pak přišlo překvapení a to od Týny Kaderové, která mi dala P.S. Stále tě miluju, tedy druhý díl trilogie Všem klukům, které jsem milovala. Abych se přiznala, zatím jsem se nedostala ani k prvnímu dílu, ale jsem nadšená, že mám doma oba díly a snad se do nich brzy pustím. Ještě jednou jí za knihu moc děkuju :)

A posledním dárkem nebyla ani tak kniha, ale přesto jsem se rozhodla to sem zařadit. Dostala jsem totiž omalovánky k filmu Fantastická zvířata a kde je najít, které mi koupila mamka jako překvapení a hrozně moc mi tím udělala radost, protože jsem si Fantastická zvířata naprosto zamilovala, takže tím jen ještě prohloubila moje nadšení pro tuhle novou kouzelnickou éru :D

LEDEN
Leden se povedl o dost více a to ve všech ohledech. Protože jsem neustále jen dělala něco do školy, čekala jsem, že nepřečtu už vůbec nic, ale nakonec to bylo úplně naopak - četla jsem každou volnou chvilku a tak jsem nakonec k mému překvapení stihla přečíst 5 knih a 2 knihy rozečíst.

přečteno
Leden byl oproti prosinci lepší nejen počtem ale i kvalitou knih. Zatímco v prosinci mě ani jedna z přečtených knih moc nebavila, v lednu jsem četla samé skvosty, což je nejspíš také hlavní důvod, proč jsem toho přečetla více, než jsem očekávala.

Mou první přečtenou knihou v novém roce byl Harry Potter a princ dvojí krve, který byl prostě skvělý a abych byla upřímná, nejspíš je to spolu se třetím dílem moje nejoblíbenější kniha z této série. Filmový šestý díl mi nepřijde tak dobrý a nikdy jsem ho neřadila ke svým nejoblíbenějším, ale kniha byla o moc lepší. A dál jsem zůstala v tomhle kouzelnickém světě a začetla se do scénáře k Fantastic Beasts and Where To Find Them. Nechci se opakovat, ale jinak než naprosto úžasným se nazvat prostě nedá. Nadšená jsem byla už z filmu a scénářem jsem si jen připomněla, jak se těším, až se na film budu moct podívat znovu.

Ano, mé kočce se nějak záhadně podařilo proklouznout na fotku. Každopádně i přes její mourovatou hlavu jistě vidíte Illuminae s jednou z nejkrásnějších obálek, jaké jsem kdy měla tu čest vidět. Kromě toho jsem také měla tu čest získat tuhle krásku na recenzi a protože obsahově byla snad ještě lepší, o to více jsem z toho nadšená. Dash & Lily: Kniha přání byl naopak re-reading asi po dvou letech. Pokud jste o knize ještě neslyšeli, je to kniha vánoční, do které jsem se naprosto zamilovala a tentokrát se mi líbila snad ještě více. Vím, že hodně lidí příběh nenadchnul, ale myslím, že každý má nějakou tu svou knižní guilty pleasure a tohle je přesně ta moje. Poslední knihou, kterou jsem přečetla byla anglická e-kniha Roar & Liv, což byla kratší novela k trilogie Pod nekonečnou oblohou. Samozřejmě to nebylo tak skvělé jako trilogie sama, ale opět to bylo krásně psané a Roara jsem si zamilovala ještě více (pokud je to vůbec možné).

rozečteno
Nakonec jsem se pustila do dvou knih, které jsem už dočíst nestihla a v obou jsem se dostala zhruba do poloviny. After: Přiznání jsem plánovala číst už dlouho, ale dokopala jsem se k tomu až teď. Jediná výhoda je, že je to skutečně čtivé, ale jinak to začíná být už dost otravné a upřímně se docela těším, až to dočtu. Dvůr trnů a růží byl můj největší rest co se týče recenzáků. Konečně jsem se do něj pustila a hrozně mě překvapil. Protože Skleněný trůn mě úplně nenadchnul, bála jsem se, že Dvůr bude ještě horší. Ale stal se zázrak a Dvůr mě baví mnohem víc, než autorčina druhá série, a zatím jsem z něj nadšená.

nové přírůstky
Co se nakupování týče, na to, že jsem to já, jsem se dost klidnila. Na začátku ledna mi přišel recenzák Illuminae od Albatros Media a jak už víte, je přečtený i zrecenzovaný.

 V lednu jsem se také konečně dokopala objednat si z Book Depository dvě knihy, do kterých jsem se chtěla pustit už dlouho, ale pořád jsem se nemohla dokopat k tomu, je opravdu objednat. A Darker Shade of Magic už stihlo vyjít i v češtině, a pravděpodobně jste o něm už slyšeli. Holding Up The Universe by vyjít teprve mělo, tuším někdy v polovině roku, ale protože je to novinka od Jennifer Niven, autorky dokonalých Všech malých zázraků, musela jsem si jí přečíst co nejdříve.

Posledním přírůstkem byly Hvězdy nad hlavou, povídková kniha k Měsíčním kronikám. Odolat se prostě nedalo, protože Měsíční kroniky jsou jednoduše dokonalé a tak mi tahle kniha rozhodně nemohla chybět.


Prosinec: 2 přečtené knihy - 680 stran, 7 přírůstků
Leden: 5 přečtených knih, 2 rozečtené - 1699 stran, 4 přírůstky

A co jste četli Vy? 

You Might Also Like

4 comments

  1. Pěkné knihy a myslím, že J.K. Rowling to je tak neuvěřitelně překrásná kniha! Ale opravdu krásná!

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkné shrnutí. A hlavně krásné knihy. Nejednu závidím :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Nádherný článek a ještě vić boží knížky. Illuminae zrovna čtu a je to opravdu pecka. Holding up the universe čeká na přečtení v mojí knihovně. Bohužel autorky prvotinu jsem nečetla, ale slyšela jsem na ni negativní ohlasy, tak nevím jestli si ji mám přečíst.❤

    OdpovědětVymazat
  4. To jsou samé skvělé knížky a ty záložky, taky by se mi alespoň jedna taková líbila! :)

    http://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat