sobota 14. května 2016

Recenze: Lahodně s Ellou každý den

Název: Lahodně s Ellou každý den
Spisovatel: Ella Woodward
Počet stran: 256
Rok vydání v ČR: 2016
Nakladatelství: Omega


Jestli tahle "kuchařka" něčím doopravdy zaujme na první pohled, je to právě obálka. Protože je naprosto nádherná. Hrozně se mi líbí fotky sladěné do bíla, lépe řečeno s bílým pozadím a tohle je úplně nádherná fotka. Nadpis je jednoduchý, což je dobře, protože díky němu není obálka přeplácaná. A samozřejmě popisek rozhodně zaujme každého, kdo se snaží, nebo by chtěl žít zdravě. Což ale zařídí i sama fotka na obálce, protože z ní ta "zdravost" přímo vyzařuje. Mě se obálka opravdu líbí, je jednoduše řečeno dokonalá.

Ale z grafické stránky není nádherná jen obálka, ale naprosto celá kniha. Snad na každé stránce je alespoň jedna fotka, některé se týkají přímo Elly, ale samozřejmě hlavně je u každého receptu fotka hotového jídla. Každá je dokonale naaranžovaná a vypadá zkrátka skvěle.

Mě tahle knížka o zdravé stravě zaujala především právě proto, že se sama snažím poslední dobou zdravému životnímu stylu věnovat. Je jasné, že pro každého, kdo je zvyklý jíst naprosto vše, to je ze začátku těžké, a nedokáže ze dne na den přestat jít vše nezdravé. Já jsem na tom také tak. Osobně zastávám názor, že nemá cenu se snažit žít zdravě, když o zdravém životním stylu nic nevíte, protože potom se to samozřejmě může vymknout kontrole a ani to nebude plnit účel.

Na této knize je skvělé to, že není jen plná zdravých receptů, ale Ella tu popisuje i své začátky a dá vám spoustu rad do vašeho začátku. Rozhodně vás hrozně povzbudí, ať už jste na tom jakkoliv. Mě samotnou naučila, abych se kvůli nezdravému jídlu moc nestresovala a nic si nevyčítala, protože hlavní je, že se člověk začne snažit zdravě jíst. Nemůže se to povést hned ze dne na den, ale postupně se to člověk naučí.

Na začátku, ještě než se přesuneme k receptům, je Úvod, neboli pár slov Elly do začátku. Jako první tu popisuje jak začínala ona sama a hned nato si můžete přečíst skvělé její tipy a názory. Kromě toho nám i objasní jak přesně její knížku používat, nebo i jak nakupovat a seznámí nás se základními potravinami. Jsem si jistá, že v tomto krátkém shrnutí dostanete odpovědi na všechny vaše otázky, protože Ella popisuje snad úplně všechno, co mě kdy ohledně zdravé stravy napadlo.

Dále je kniha rozdělená na části podle typu jídla. První část jsou tedy snídaně, kde můžeme najít například recept na spoustu druhů ovesných kaší. Zjistíte, že nemusíte snídat jen obyčejnou kaši, ale dá se to všechno doplnit tolika jinými zdravými dobrotami. Dále jsou tu recepty na svačinu, saláty, večeře, i recepty při vaření pro skupiny, tedy ve větším množství.

U každé části Ella také sepsala nákupní seznam, tedy seznam všech netrvanlivých potravin, které budeme k přípravě jídel potřebovat. Většina potravin se dá využít téměř ke všem receptům, takže nemusíme nakupovat pokaždé jen na jeden recept, ale jedním nákupem máme potraviny pro všechny recepty v určitě kategorii. Což je obrovská pomoc a úspora času.

Kniha je plná veganských bezlepkových receptů, které jsou sice i tak naprosto skvělé, ale není nutné je dodržovat stoprocentně. K některým si můžete přidat například maso, nebo si dát i pečivo. Přesně proto, je tato knížka tak skvělá. Řekla bych totiž, že každý si v ní najde své oblíbené recepty, ať už tak, jak jsou, nebo si je poupraví. Ale pro začátek a při nedostatku času je tohle obrovský pomocník.

Mě kniha opravdu nadchla, a rozhodně ji všem, kdo by rád začal žít zdravě, nebo už žije, mohu jedině doporučit. Není totiž jako zatím žádná, jakou jsem kdy viděla, ale mnohem originálnější, zajímavější a hlavně užitečnější. V knize najdete nejspíš vše, co potřebujete a dokáže vám, že jíst zdravě neznamená nejíst chutně.

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Omega!
Knihu můžete zakoupit na stránce nakladatelství Omega nebo na stránce knihkupectví Dobrovský.


4 komentáře:

  1. Nejsem člověk, který by se nějak moc zajímal o vaření nebo výživu celkově, ale zrovna tuhle knihu si chci přečíst. Zaujala mě. Pravděpodobně za to z velké části může grafické zpracování :D

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá zajímavě. Možná někdy si jí přečtu.

    OdpovědětVymazat
  3. Ta knížka má velice krásné grafické zpracování a tím mě dost zaujala :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ellu mám doma také, a zeleninu z poslední fotky jsem musela vyzkoušet, a musím říct, že kombinace koření, žampionů a zeleniny je výborná :)

    OdpovědětVymazat