neděle 4. března 2018

Plamen v temnotě // Knižní recenze

Předem upozorňuji, že se jedná o druhý díl série, tím pádem jsou v této recenzi spoilery k prvnímu dílu.

Laia, dívka z řady Učenců, už zažila spoustu hrůz, a přesto k osvobození svého bratra Darina, její jediné rodiny, která jí zbyla, z vězení, je stále daleko. Na své straně má teď zběhlou masku Eliase, se kterým se vydává na útěk poté, co se jí podařilo zaútočit na Impérium a Eliase zachránit těsně před smrtí. Ovšem na paty jim šlape celé Impérium s Helenou Aquillou v čele, která se stala Krkavcem a tedy pravou rukou nového krutého císaře Marka, který chce Eliase dostat za každou cenu a Heleně přikáže, aby ho zabila, přestože pro ni je zrada svého nejlepšího přítele tou nejbolestivější věcí na světě.

Laia a Elias se v druhém díle vydávají na dlouhou cestu plnou překážek a nemilých překvapení, na cestu plnou rozhodnutí, a jestli budou správná, nebo špatná, rozhodne vše. Velitelka Keris Veturia navíc stále stupňuje nenávist Válečníků k Učencům a vede jejich čistky. Je jen otázkou času, kdy dorazí i do Kaufského vězení a ukončí životy stovek Učenců, včetně Laina bratra Darina. Pokud už dávno předtím nezemřel na následky těch nejkrutějších výslechů Dozorce. S něčím takovým se Laia ale nikdy nemůže smířit. S Eliasem tak teď trochu závodí o čas. A to rovnou z více důvodů.

Už po dočtení Jiskry v popelu - prvního dílu této série - jsem si byla jistá, že tahle série bude vážně něco. Fantasy je mým nejčastěji čteným žánrem, a tak už je pro mne spoustu zápletek a světů stvořených autory ohraných, a je čím dál těžší najít něco opravdu výjimečného. A přesně proto budu vždy tuto sérii každému doporučovat, protože nám autorka přináší něco zcela nového, originálního a neskutečně čtivého. Nebojí se postavy pořádně potrápit, pohrávat si s jejich city, zasadit je do těch nejkrutějších scén, mučit je ani je nechat zabít.

Autorčin styl psaní je něco úžasného, nejspíš by mě nenudila ani kdyby se děj absolutně nehýbal, což ale ani náhodou není případ této knihy. Vše se plynule posouvá, zvraty přicházejí tak rychle, že nestačíte ani zamrkat a vše je jinak. Z těch nejkrutějších scén vám bude naskakovat husí kůže. Napětí tu vrcholí ještě více než v prvním dílu, a tím se Plamen v temnotě stává snad ještě čtivější, než Jiskra v popelu, a to jsem si myslela, že lepší tento příběh už být nemůže.

Sabaa Tahir má zkrátka můj obdiv. Vymyslela naprosto jiný svět než známe, a vymyslela ho skutečně geniálně, stejně jako tu spoustu zvratu, přestože jsem si myslela, že jsem je odhadla. Nakonec mě stejně dostala tím, jak do sebe zapadly věci, na které jsem ani nepomyslela. Knize tak nemám naprosto vůbec co vytknout a moc ráda bych ji teď každému vnutila.

Tato série je zkrátka naprostá pecka, a druhý díl mě v tom ještě více utvrdil. Jsem neskutečně zvědavá, s čím přijde autorka ve třetím dílu a nemohu se ho dočkat. Teď už vím ale jistě, že to bude přinejmenším stejně skvělé jako předchozí dva díly, a tak mohu bez výčitek říct, že série Jiskra v popelu patří mezi ty nejlepší série co jsem kdy četla.

Megaknihy byly tak hodné, že mi poskytly tento skvost k recenzi a já jim za to mnohokrát děkuji! :)