pondělí 23. července 2018

Mé letní čtecí plány 2018

Konečně Vás můžu přivítat u nového článku a to po opravdu dlouhé době. A mám z toho opravdovou radost! :) Cítím trochu potřebu sepsat nějaký ten informační článek o tom, co se vlastně dělo a co se bude dít, a co s tímto blogem plánuji. Ale ano, ráda bych se k blogování opět tímto vrátila. Sice jsem z toho dost vypadla, ale doufám, že se rychle dozvím všechny novinky z tohoto světa a vrátím se v tomto ohledu zpět do starých kolejí.

Dnes Vám ale přináším článek o mém letním čtení. Protože konečně mám zase po vší té škole čas číst! A taky že čtu. Jsem zrovna v náladě, kdy mám chuť číst naprosto vše a tak trochu nevím, co číst dřív, což je pro mě vlastně dobrá zpráva - během posledního roku, kdy jsem měla školy nad hlavu, mi nálada na čtení opravdu nezbývala a prokousala jen se jen několika málo knihami. Tak řekněte sami. Kdy je lepší čas to dohnat než v létě?

Kategorie číslo jedna - čistě letní čtení. Abych byla upřímná mám ho tu připraveného mnohem víc, ale rozhodla jsem se své čtecí plány příliš nepřeceňovat a vytvořit spíše něco realistického. A prozatím se to povedlo a tak můžu s potěšením říct, že v této "kategorii" se určitě vrhnu na další kousky. Slunce je také hvězda jsem už totiž stihla přelouskat a to velice rychle. Neskutečně čtivá kniha, která je sladce nereálná, ale zároveň nese důležité poselství a zdůrazňuje neustálý rasismus  a předsudky mezi lidmi. Láska & Gelato je snad nejtypičtější letní čtení, ve kterém si příjemně zacestujete po Itálii a k tomu se budete neustále culit, ale zároveň postupně objevovat společně s hlavní hrdinkou velmi důležitou věc v jejím životě. Zatím jsem z knihy nadšená a velice rychle se blížím ke konci, který vážně doufám, že mě nezklame.

Do jaké kategorie bych mohla zařadil tohle? No.. prostě Selekce. Pokud jste tuto sérii četli, určitě víte, jak neskutečně rychlé a oddechové čtení to je. Přestože má spoustu nedostatků, pro mě to bude navždy taková srdcovka. Dcera mě bohužel nenadchla tolik, protože s hlavní hrdinkou jsem si zkrátka absolutně nesedla, ale to neznamená, že se mi nelíbila nebo že bych neplánovala sérii dokončit. Možná se mi to jen zdá, ale přijde mi, že od doby, co jsem četla Dceru, uběhla už celá věčnost a tak si budu muset dát re-reading, abych se zorientovala v tom šíleném množství kluků, a pak se konečně vrhnu poprvé na The Crown.

Stále jsem posledním člověkem na světě, který ještě nečetl Nástroje smrti. Ale už brzy nebudu! Město z kostí mi leželo na poličce několik let a teď jsem ho zničeho nic, naprosto náhle vytáhla a pustila se do něj. Prozatím jsem se dostala na stou stranu, a to během chvilky, takže ano, myslím, že můžeme říct, že už teď mě to vážně hodně baví. :D Jsem vážně zvědavá, jak se to vyvine a proč tuto sérii všichni tolik miluji. Nejtemnější kouty mají s předchozí knihou společné jen to, že jsem je zcela náhodně vytáhla z poličky, což bych nikdy obvykle neudělala, a řekla si, že si je přečtu. Abych byla upřímná, prozatím ani příliš nevím, do čeho jdu. Očekávám jen trochu napětí a snad nějaký pořádný zvrat. Na něco takového občas zkrátka vždy dostanu chuť.

A nakonec trocha angličtiny. Z malé povídkové knížečky Almost Midnight jsem již přečetla v zimě první povídku, a teď snad během chvilky zdolám i tu druhou. Leah On The Offbeat je poslední kniha Becky Albertalli, kterou jsem si jako spisovatelku naprosto zamilovala. Všechny její knihy jsem prozatím četla v angličtině a neskutečně si je užila. A na tuhle se obzvlášť těším, protože sleduje nejlepší kamarádku Simona, kterého už všichni můžeme znát z Já, Simon. 
Ano, vidíte správně první díl Harryho. Rozhodla jsem se po necelých dvou letech pro další re-reading a tentokrát poprvé v originálu a s touto překrásnou obálkou. K tomu snad ani není co jiného říct :)
A nakonec Greenova novinka Turtles All The Way Down. Já se rozhodně řadím mezi Greenovy fanoušky, kteří naprosto milují všechny jeho knihy. Osobně si nemyslím, že každá jeho kniha je úplně stejná. Mě pokaždé přinese něco nového a zkrátka jsou to rozhodně knihy, ke kterým se ráda vrátím a často o nich přemýšlím. Na tuhle se opravdu těším, protože věřím, že je nemožné, aby mě zklamala. Ale pro jistotu do ní jdu, aniž bych o ní cokoliv věděla, nebo si četla názory ostatních.


Jaké jsou Vaše čtecí plány na léto? :)

1 komentář:

  1. Dceru a Korunu jsem četla jsou to moc hezké knížky, stejně jako Město z kostí :) Slunce je také hvězda mám na seznamu, ale nevím, kde se k ní dostanu. Krásný Harry Potter, já jsem kdysi četla v angličtině s původní/první obálkou.
    Přeji hezké čtení :)

    OdpovědětVymazat